Kuidas reklaamida Facebook'is

Facebook'is reklaamimine nõuab tähelepanu ja keskendumist, kuid keerulist ei ole siin midagi.

12,47 miljardit USA dollarit.
Nii suur oli Facebook'i 2014. aasta reklaamitulu AdWeek'i andmetel. Kusjuures väidetavalt on tegemist 58-protsendise kasvuga, kui võtta võrdluseks eelnenud aasta. 

Ja pole ka midagi imestada, sest reklaamikanalina on Facebook'i mugav kasutada, see on otseteeks väga suure hulga erinevate inimesteni ning reklaamile kuluv raha, võrreldes potentsiaalse tuluga, on suhteliselt väike, s.o. kõnealusele sotsiaalmeedia-võrgustikule vastast leida on äärmiselt keeruline. 

Sellest hoolimata võib asjatundmatu kasutamise juures lihtsasti digitaalsessse ämbrisse astuda, sestap siit mõned mõtted, millest kampaaniat püsti pannes juhinduda.

Facebook'ist

Reklaamija seisukohast vaadatuna ei ole Facebook sisuliselt midagi muud, kui filtriga varustatud infokanal, mille kaudu õige sihtgrupp välja otsida ning neile reklaami näol enda toodet tutvustada.
See, et Facebook võimaldab inimestel omavahel suhelda, kassipilte vahetada-postitada ning erinevaid asju laikida, on ühelt poolt inimeste loomuomane vajadus olla sotsiaalne, teiselt poolt aga võimalus Facebook'ile erinevate inimeste kohta võimalikult palju infot koguda ning seda infot reklaamijatele edasi müüa. 

Eristu!

Eristumine, tähelepanu saamine ning meeldejäämine on reklaamimaailmas üleüldse kesksed teemad, sest mida enam on infot, millega reklaami vastuvõtjat pommitatakse, seda suurem on tõenäosus, et sinu geniaalsena näivat reklaamsõnumit saadab ebaedu - konkurents on tihe.
Kuid kui reklaam on omanäoline ja eristub juba oma olemuselt,
on reklaamkampaaniat selle võrra lihtsam püsti panna.
Sellest hoolimata tasub tähelepanu pöörata sellele, kuidas pakutavat toodet või teenust presenteeritakse.

Toote/teenuse illustreerimisel ei ole näiteks alati mõistlik 
stockphotos'id (valmis fotod, mida saab veebist osta) kasutada, sest sellega kaasneb võimalus, et sina ei ole ainuke, kes sealt mõne foto on soetanud. 
Ning olgugi, et "laofotode" kvaliteet kasvab märkimisväärselt,
on paljud jätkuvalt sellised, millega ennast tutvustada oleks piinlik ehk teisisõnu: ole ehe! Palu pigem mõnelt fotograafilt või disainerilt abi, sest illustratiivsesse materjali investeeritud raha tuleb reeglina alati tagasi, sest ei disaineri ega fotograafi teenus ei ole tegelikult nii kallis, kui arvata võiks.

Eristumise juures ei ole kaugeltki vähemtähtis sõnaline pool, s.o. kuidas sa oma toodet, teenust või ettevõtet presenteerid, mida sa selle kohta räägid.
Ka siinkohal kannatab alati nõu küsida mõnelt professionaalselt copywriter'ilt (sisuloojalt) - need inimesed on nagu sõnasepad, kes ka kõige tahumatumana näiva idee ahvatlevaks pakkumiseks vormivad. Sõna jõud on uskumatult suur, kui sead õigesti kasutada.
Loomulikult ei keela keegi sul ka ise löövat lauset välja mõelda ja kirja panna, kuid tõenäosus, et naelapeapihta paned, on reeglina tagasihoidlik. Seejuures ei teeks kahju ka konkurentidele pilk peale heita, sest kuidas muidu teada, kuidas eristuda. Lisaks kannatab ka meie Facebook'i lehte jälgida, sest näiteid, kuidas kavalasti eristuda, postitame sinna pea iga nädal.

Sihi!

Nagu mainitud, siis lisaks infokanalile, on Facebook oma olemuselt ka üks suur filter, võimaldades suhteliselt täpselt oma reklaame "sihtida", näidates enda loodud reklaami just neile inimestele, kes sinu pakutavast enim kasu saada võiksid. Näiteks naistele ei ole mõtet meeste deodoranti pakkuda, kui tegemist ei ole just läheneva isadepäevaga, seega enne kampaaniaga alguse tegemist kannatab alati üle kontrollida, kas sihtgrupp on ikka see, keda teema huvitada võiks.

Suuna!

Eristusin ja potentsiaalne klient klikkis mu reklaami. Mis nüüd?
Nagu eelpool mainitud, on konkurents inimeste tähelepanule meeletu, sestap on alati hea (ja ka viisakas), kui sa Facebook'i kaudu tulnud inimese aega ei raiska - hoolitse alati selle eest, et ta jõuaks otse sellele lehele, kus kogu vajalik info olemas. Ei ole ju mõtet klienti narrida ning teda esilehele suunata, kust ta siis ise toodet/teenust alalehtedelt otsima hakkama peaks. Suuna ta kohe õigesse kohta.

Testi!

Internetiturunduse kolm kuldreeglit on "Testi! Testi! Testi".
See tähendab sisuliselt seda, et iga liigutus, mis sa netiavaruses teed, oleks alati mõõdetav ning Facebook ei ole selles osas mingi erand - iga reklaamkampaania lõpus on võimalik tutvuda, kui edukas lõppenud kampaania oli. Kindlasti kannatab Facebook'is kuvatavaid andmeid võrrelda Google Analytics'iga, kui selline seal vahel peaks olema.
Iga mõõtmine peaks aga tooma ka mingi muudatuse, tehes kogu kampaania protsessi iga muudatusega järjest efektiivsemaks.

Tegutse!

Kahtlemata ei too Facebook'is kuvatud reklaamid alati head tulemust, sest sedasama tulemust mõjutavad väga paljud asjad - seepärast kommunikatsioonidisaini ellu kutsusimegi. Kuid ülalmainitu põhjal toimetades, peaks tõusev tulu silmaga näha olema. Ja kui seda mingil põhjusel ei tule, anna endast märku ja vaatame koos üle.

Head reklaami!

Sellel postitusel ei ole vastuseid

Email again: